اجرای 3 طرح تحقیقاتی روی پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب همدان

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از انجام 3 طرح تحقیقاتی با هدف ارتقای کیفیت پساب تصفیه‌خانه فاضلاب همدان با همکاری نهادهای دانشگاهی در راستای ارتقای سطح کیفی این پساب خبر داد.

 

به نقل از وزارت نیرو، سیدهادی حسینی بیدار با اشاره به اهمیت کنترل کیفیت این پساب و تامین منابع آبی نیروگاه شهید مفتح از پساب مذکور، اظهار کرد:

سه طرح تحقیقاتی در حوزه تصفیه‌خانه مذکور طی سال جاری درحال اجرا است.

وی در ادامه افزود:

طرح مطالعه روش‌های نوین گندزدایی پساب تصفیه‌خانه فاضلاب با توصیه فنی و اقتصادی نسبت به روش‌های موجود در حال حاضر توسط دانشگاه علم و صنعت ایران در دست انجام است.

همچنین طرح مطالعه و بررسی روش‌های حذف سولفید در واحدهای سوپرناتانت و هاضم‌های بی هوازی تصفیه‌خانه فاضلاب همدان و ارائه راهکارهای اقتصادی و کاربردی نیز با همکاری دانشگاه تهران در دست بررسی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در خصوص طرح مطالعاتی سوم، گفت:

در این طرح مطالعه و ارزیابی عملکرد تصفیه‌خانه مذکور در تولید پساب مورد نیاز نیروگاه برق شهید مفتح مدنظر بود که این پروژه نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان در دست انجام است.

وی با بیان این که بخشی از پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب همدان به مصرف نیروگاه شهید مفتح می‌رسد، عنوان کرد:

در سال جاری و در راستای منویات مقام معظم رهبری در اجرای شعار سال 1400، چرخه تامین منابع آبی تنها محدود به نیروگاه شهید مفتح نخواهد ماند و صنایع دیگر در نقاط مختلف استان برحسب درخواست از این فرصت برخوردار خواهند شد.

حسینی بیدار با اشاره به اینکه بر اساس بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان مربوطه در شرکت آب و فاضلاب استان و همچنین متخصصان در نیروگاه شهید مفتح، پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب همدان از کیفیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد:

طرح تامین آب مصرفی نیروگاه شهید مفتح از پساب تصفیه‌خانه مذکور یکی از پروژه‌های شاخص آب و فاضلاب استان در راستای توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل آبفای استان همدان در پایان یادآور شد:

تا پیش از آن، به دلیل کسری منابع تامین آب، نیروگاه شهید مفتح کمتراز ظرفیت خود در حال فعالیت بود که پس از تامین از پساب افزایش 105 درصدی تولید نیروگاه را شاهد بودیم و بر همین اساس در حال حاضر بخشی از منابع آبی که تا سال‌های گذشته به مصرف نیروگاه می‌رسید ذخیره می‌شود، ضمن اینکه آن بخش از منابع آبی که تا سال‌های گذشته به مصرف فوق می‌رسید هم اکنون در حال ذخیره شدن و تامین مصارف دیگر است.

 

انتهای پیام/

Search