حجم آب سد شهید شاهچراغی دامغان سه میلیون مترمکعب کاهش یافت

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به گزارش خبرنگار انجمن صنفی شزکت های صنعت آب وفاضلاب به نقل از ایرنا مهدی قادری روز یکشنبه در گفت و گو با این رسانه ، بیان کرد: حجم آب موجود در سد دامغان در حال حاضر ۱۳.۱۵ میلیون متر مکعب است که در آذرماه سال گذشته حجم این سد به ۱۶.۱ میلیون متر مکعب رسیده بود. 

وی به ظرفیت ۲۱ میلیون مترمکعبی این سد اشاره کرد و افزود: سرریز آب چشمه علی یکی از مهم ترین منابع تامین آب مجموعه سد شهید شاهچراغی دامغان محسوب می شود و کاهش حجم سد نیز به دلیل کاهش آبدهی این چشمه است. 

قادری ادامه داد: خارج کردن رسوب موجود در مجموعه سد شاهچراغی دامغان از جمله طرح‌های شرکت آب منطقه ای استان سمنان است که در این راستا، ۲ بند رسوب‌گیر احداث شد، ایجاد ۲ بند دیگر در دستور کار قرار دارد و طرح هیدرومکانیکال و الکتریکال در حال پیگیری و اجرا است که با اجرای این طرح ها تا حد زیادی از ورود رسوب به سد جلوگیری می‌شود.

مدیر امور منابع آب دامغان تصریح کرد: آب ورودی به این سد در حال حاضر ۴۲۰ لیتر بر ثانیه و خروجی آن ۴۳۰ لیتر بر ثانیه است که ۳۵۰ لیتر به بخش کشاورزی و ۸۰ لیتر برای آب آشامیدنی تخصیص می‌یابد.  

به گزارش ایرنا، سد شهید شاهچراغی دامغان که افتتاح آن به ۶ اسفند ۱۳۸۳ برمی‌گردد، این روزها از وضعیت خوبی برخوردار نیست و با کاهش حجم همراه است. 

این سد، در ۱۲ کیلومتری شمال شهر دامغان قرار دارد که نقش اصلی و کلیدی آن، انتقال آب چشمه علی به دشت‌های جنوبی است. 

 

انتهای پیام/

Search