٣٠ درصد از شبکه توزیع آب آشامیدنی استان سمنان نیازمند بهسازی است

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به گزارش انجمن صنفی شزکت های صنعت آب وفاضلاب کشور محمد طاهری روز دوشنبه در گفت و گو ابراز داشت: اعتبار مورد نیاز برای اصلاح شبکه آب آشامیدنی استان سمنان بیش از سه هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی افزود: در استان سمنان ۵ هزار کیلومتر شبکه توزیع آب آشامیدنی وجود دارد که نیمی از این مقدار شهری و نیمی روستایی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: مطابق برنامه، باید سالانه بین ۳ تا ۴ درصد از شبکه آب آشامیدنی استان معادل ۱۵۰ کیلومتر اصلاح شود که در یک بازه زمانی ۲۵ تا ۳۰ ساله اصلاح شبکه آب تکمیل شود.

طاهری ابراز داشت: شبکه‌های توزیع آب آشامیدنی شاهرود و گرمسار به نسبت سایر شهرستان‌ها مناسب‌تر است و در شهرستان‌های سمنان، سرخه، دامغان و مهدیشهر فرسودگی بیشتر است.

وی ادامه داد: ۵۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهرهای استان سمنان وجود دارد که ۱۰ درصد از این میزان، معادل ۳۲ کیلومتر، خط انتقال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: سمنان با ۷ کیلومتر، بیشترین خط انتقال فاضلاب شهری در استان را دارد و شاهرود با ۵ کیلومتر و مهدیشهر با ۴ کیلومتر در رتبه‌های بعدی هستند.

طاهری بیان کرد: سمنان با ۲۲۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، بیشترین میزان شبکه جمع‌آوری را دارد که معادل ۷۵ درصد از شهر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: مهدیشهر نیز دارای ۹۸ درصد خط انتقال فاضلاب شهری است اما به دلیل کوچک‌تربودن این شهر، میزان خط انتقال کمتر است.

 

انتهای پیام/

Search